tisdag 31 augusti 2010

Philippe Suinen

Hej!


Torsdagen inleddes med en session i plenum där två huvudtalare stod i fokus. Philippe Suinen från Wallonia (B) pratade om regionens nationella flygplats och hur man lättast gör en sådan stor plats kostnadseffektiv. Han pratade bland annat om hur man lockar lågprisflygbolag till flygplatsen och jag måste säga att det är alltid kul att få höra lite information från insidan!

Vad jag tog åt mig mest av denna föreläsning var hur mycket pengar det faktiskt går att tjäna på andra flygplatsrelaterade ting. Mat, kaffe, dryck, shopping och böcker! Varför finns det inte sådana här faciliteter på fler busstationer? Givetvis så förstår jag att det är omöjligt att erbjuda shopping eller restaurang på busstationen i Piteå men det är ändå en tanke värd att tänka vidare på. Att göra busstationerna mer användarvänligare kan inte annat än öka åkandet, jag vet själv hur det är för mig. Jag brukar ofta köpa kaffe eller en tidning att ta med mig på bussen innan resan om det finns möjlighet till det.

Tyvärr så kan jag inte erbjuda någon bild på denne herre!

Tack!
- Ida Anderzon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar