onsdag 25 augusti 2010

Säntis mountain

Hej!

Denna dag har varit helt fantastisk! Eftermiddagen spenderade vi på Säntis berget medan andra cyklade, åkte inlines och kollade på ost. Gissa vilka som förmodligen hade det bäst? Vi! Vilken utsikt, det var helt fantastiskt, jag är fortfarande tagen av vad jag har fått uppleva. Hoppas att jag i alla fall kan förmedla lite av känslan på bilderna. Berget är 2501 meter högt och det var verkligen kallt där uppe, 8 grader. Givetvis hade jag inte givit det en tanke - att det skulle vara kallt, därför att här är det väldigt varmt och kvavt här i staden. Jag hade således tagit på mig mina svalaste kläder och det visade sig att inte vara ett vinnande koncept. Däremot är det tur att det fortfarande finns gentlemen i denna värld - jag fick låna Olovs jacka.

Nu är klockan mycket, men till mitt försvar så kan jag säga att det tar väldigt länge och ladda upp bilder till denna blogg, men det är det värt! Lite lbokäsning och sedan härlig sömn blir det nu eftersom morgondagen kommer att vara fullspäckad. Det är verkligen härligt med mycket fart och fläkt så att man får mycket uträttat!

På översta bilden ser ni några nyfunna vänner, svenskarna Sara och Pontus samt två enormt trevliga norrmän. Visst är den ena väldigt lik Skavlan?



















Var det någon som lyssnade på radio imorse?
God natt!
- Ida Anderzon


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar