måndag 23 augusti 2010

Välkomsttal


God kväll!



Jag är en sådan som föredrar lite text och en bild i ett blogginlägg, därför kommer jag att följa denna modellen. Fast först, innan jag börjar så förstår jag att ni alla undrar hur med den oladdbara datorn löste sig. Med glädje kan jag berätta att hotellet hade en sista adapter att låna ut till mig! Stort tack till hotell Rössli för att de gör det möjligt att blogga.

Efter en felfri transport från Norrfjärden till hotell Rössli så sommnade jag nästan direkt i den mjuka dunkudden. Det var längesedan som sömnen smakade så gott och inte sämre smakade den utsökta frukosten.

Första dagen började snabbt och inleddes med tre välkomsttal:
Dr Josef Keller: ministry of government of St. Gallen canton
Dr Jakob Stark: president of the government of Thurgan canton
Dr Stark pratade bland annat om vikten av en fungerande allmänt transportnät i Zürich.
Peter Straub: president of parliament of Baden-Württemberg and vice president of AER.

Tack för mig!
- Ida Anderzon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar